Implementeren en Leren

Implementeren en Leren

Productgroep TijdschriftPedagogiek_AUP2020
Gratis

Omschrijving

Met deze studie wordt (a) inzicht verkregen in de implementatie van de ouderbetrokkenheidsmodule van Success for All die gericht is op het stimuleren van onderwijsondersteunend gedrag op leesgebied door ouders met een kind in groep 3, 4 of 5, en worden (b) lessen getrokken die nuttig zijn bij de toekomstige implementatie van deze of vergelijkbare ouderbetrokkenheidsmodulen. Het stimuleren van de betrokkenheid van ouders bij hun schoolgaande kind is sinds de jaren tachtig van de vorige eeuw een internationaal uitvoerig onderzocht onderwerp. De belangrijkste doelstelling van het activeren van die betrokkenheid door ouders, is het verkleinen van de achievement gap tussen kinderen door het schoolsucces van kinderen in achterstandssituaties te vergroten (Desforges & Abouchaar, 2003Deslandes, Barma, & Morin, 2015Lee & Bowen, 2006).