Auteur beschrijft intervisie als een uitnodiging en stimulans open te staan voor andere perspectieven. Hij beschrijft de parallelle werking van leermomenten in intervisie op ouderbegeleiding. Hij betoogt dat deelnemen aan intervisie vooral een oefening in dóórvragen is: hulp bieden bij het zoeken van leervragen achter de vragen van de (collega-) inbrenger zonder gehinderd te worden door eigen vragen. Zo leert men ouders te helpen hun vragen achter de vragen te onderzoeken.
Trefwoorden: intervisie, ouderbegeleiding, parallelprocessen
Ad de Gouw is ouder- en gezinsbegeleider bij Stichting De Maashorst te Reek, en docent ouderbegeleiding en intervisiebegeleider in eigen praktijk.
Adres: Oranje Nassaulaan 2, 5491 HJSint-Oedenrode.
E-mail: a.degouw@chello.nl
Nieuwsbrief Pedagogiek Digitaal
Schrijf u in voor de nieuwsbrief van Pedagogiek Digitaal en blijf op de hoogte!